نظرسنجی

نظر شما درباره قرعه ایران در جام جهانی؟
سه‌شنبه ۴ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۷
۱۷۱ |
۲۶

حمله وحید شمسایی به عادل «مغالطه» بود/ هرکسی در هرجایگاهی می‌تواند نقد کند +ویدیو

حمله وحید شمسایی به عادل «مغالطه» بود/ هرکسی در هرجایگاهی می‌تواند نقد کند +ویدیو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک کارشناس فلسفه فعال در فضای مجازی واکنش وحید شمسایی به نقد عادل فردوسی‌پور را «مغالطه حمله به موقعیت» دانست.

انتقاد عادل فردوسی‌پور از وحید شمسایی درباره حرکت نمادین پایان بازی‌های همبستگی اسلامی و واکنش‌های اغلب تند بعدی به نقد او، توجهات بسیاری را جلب کرده است.

دکتر اکبر سلطانی، کارشناس ارشد فلسفه با اشاره به این ماجرا در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: یکی از شایع‌ترین خطاهای استدلالی که به‌طور روزمره با آن مواجه می‌شویم، مغالطه حمله به موقعیت است. این مغالطه که قسمی از مغالطه کلی‌ترِ حمله به شخص است، زمانی رخ می‌دهد که فرد به جای نقد محتوای یک استدلال، به موقعیت یا پیشینه گوینده حمله می‌کند و تلاش دارد از این طریق، استدلال فرد را بی‌اعتبار سازد.

رئیس مرکز تحقیقات EBM دانشگاه تهران در ادامه نوشت:

اخیرا در فضای مجازی، شاهد نمونه‌ای از این مغالطه بودیم. پس از آن‌که عادل فردوسی‌پور نقدی را مطرح کرد، در پاسخی که به او داده شد به جای بررسی صحت یا سقم ادعای مطرح‌شده، مسیر بحث به این سمت منحرف شد که «تو که ۲۰ سال تریبون داشتی و آن‌زمان همه‌چیز خوب بود، چرا حالا که نیستی انتقاد می‌کنی؟».
این پاسخ، یک نمونه از مغالطه حمله به موقعیت است. زیرا به جای آن‌که به محتوای حرف فردوسی‌پور بپردازد و با یک استدلال متقابل آن را رد یا تایید کند (مثلا با بیان این‌که «خیر، اتفاقا این حرکت باعث وحدت می‌شود چون…»)، کل بحث را به پیشینه گوینده تقلیل می‌دهد. در واقع، این پاسخ به ما نمی‌گوید که استدلال او چرا غلط است. فقط تلاش می‌کند با ایجاد شک در انگیزه‌های گوینده، کل صورت‌مسئله را پاک کند.
این الگو در بسیاری از بحث‌های دیگر نیز تکرار می‌شود. برای مثال: اگر یک پزشک که در حوزه طب مدرن فعالیت می‌کند نقدی بر طب سنتی وارد کند، ممکن است منتقدان بگویند «از شما که در این موقعیت هستید و منافعتان در طب مدرن است، انتظاری جز این نمی‌رود!» در این موارد نیز، اصل استدلال کنار گذاشته شده و صرفا به موقعیت گوینده حمله می‌شود.
با این حال، اصل اساسی یک گفت‌وگوی منطقی آن است که اعتبار یا عدم اعتبار یک استدلال بیش از موقعیت و انگیزه‌های گوینده، به شواهد پشتیبانش بستگی دارد. بنابراین هر فردی، در هر موقعیتی، حق دارد استدلال کند و دیگران نیز حق دارند استدلال او را نقد کنند. اما نقد صحیح، نقدی است که به خودِ گزاره‌ها می‌پردازد و در چارچوب منطق درونی بحث باقی می‌ماند.

در همین ارتباط: عادل فردوسی‌پور جواب وحید شمسایی را داد؛ دین و ایمان برای شما نیست آقای محترم! +ویدیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸۵
  • مردم IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    شما اغتشاش نکن آقای عادل وحدت پیش کشت بعدشم خبر ورزشی هم معلوم وضعش خطرات کلا نمايان میکن کیا پشتتن
    • کوروش IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      نمی‌خوای با ساچمه ای بزنی؟با جنگی هم میتونی
    • مهدی DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      مردم؟؟؟؟؟ مطمینی که مردم باهات هم عقیده هستن؟؟؟
    • محمد NL ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      پا جای پای دبیر گذاشته
  • حمید IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    ریا اگر تصویر بود وحید هم بود
    • محمد IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
      هر چی باشه قهرمانه ن مث فردوسی پور فقط لب و دهن
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    آقای شمسایی مثل میراسماعیلی عمل نکیند شعار و نمایش ظاهر سازی عمل کنید
    • ماست‌مال IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
      حداقل ویدئو رو نگاه میکردی 😂😂😂😂
  • آنا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    اتفاقا عادل حرف بدی نزده خیلی حرف خوب وبه جایی زده اونهایی که باید بفهمن فهمیدن منظورش چیه
  • مارشال IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    آقای شمسائی طرف شما یک فرد فرهیخته و استاد یکی از دانشگاههای برتر کشور هست با ادبیات چاله میدانی نمی‌توانی کار اشتباه خودت را توجیه کنید آخه لا سلامتی سرمربی و نماینده مملکتی و تمام گفته ها و کردارت زیر ذره‌بین هست. صحنه جهانی جای عقاید نیست بلکه جای رقابت و نمایش فرهنگ و شعور هست چقدر بگیم!!
    • بهروز HK ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      مگه هر کسی استاد دانشگاه بود همه چیو درست میگه،عادل در زمینه تدریس اون رشته خودش استاد هست ،اما قرار نیست تو همه چیز دخالت کنه،شمسایی درست گفت 20سال تریبون دولتی دستش بود جرات نداشت درد مردم رو بگه ،فقط بین برخی افراد که بهش باج نمیدادن دعوا مینداخت،کلا تو کشور ما مخصوصا تو ورزش،خبرنگار و مجری و....تا زمانی از بازیکن،مربی،مدیر یا هر باشگاهی که سود میبرن سکوت میکنن ولی اگه باج ندن تمام حرفا و خبرا میشه بر علیه اون طرف مقابل. نمونه بارزش علیرضا بیرانوند
    • رامین IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
      سلام. در جواب بهروز نمیدونم چند سالت هست احتمال میدم برنامه نود رو نگاه نمیکردی ببینی عادل در برنامه چیکار می‌کرد و گرنه این حرف رو نمیزدی
    • محمد IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
      شمسایی این همه افتخار اورده هم خودش هم در قامت مربیگری در ضمن شمسایی اون حرکت دشمن سوزشو بعد قهرمانی زد که بیای بگی جای عقاید نیست رقابته رقابت تموم شده بود
  • امیر IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    آقای شمسایی..اگر هم چین کاری را یک وهابی داخل ایران انجام میداد تو چکار میکردی.. اگر کسی را دوست داری در دلت داشته باش. آقای شمسایی با این کارت اختلاف را شما میندازی
    • ناشناس🇮🇷🇮🇷 IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
      این اختلافات تاابدهست ومشکل حل شدنی نیست اماحرکت شمسایی درست نبود حق با فرودسی پورهست هر الف جایی. وهرنکته مکانی دارد
    • بیژن CH ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
      آنها انجام دادند و مسابقه فوتبال در اصفهان را بدلیل تصویر سردار سلیمانی تحریم کردند و مسأله را سیاسی کردند و حتی با اعمال قدرت محدودیتهایی به فوتبال کشور تحمیل کردند
  • ایرانی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    آقای عادل ما شیعه امام علی هستیم و افتخار میکنیم دنیا ببینند شیران امام علی اینگونه تمام کشور ها رو به زانو درمیارن من یک شیعه امام علی هستم
    • ایرج IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
      بعیده امام علی شیعه نفهمی چون شما بخواد.
    • ارتش سرخ IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
      شکست هاتون درنظربگیرید
  • مهدی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    شمسایی با این جواب و با اون عملکرد فقط ابرو و شخصیت خودش رو زیر سوال برد.... مردم هم جناب فردوسی پور رو میشناسند هم شما... به راه جناب دبیر رفتی اقا....بسلامت
    • جعفر IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      دبیر و شمسایی هر دو برای کشور افتخار آفرینی کردن، فردوسی پور بجای فتنه و اختلاف چه کار کرده؟
  • ایرانی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    وحید شمسایی ثابت کند که مربی خوبیست بس است.از فوتسال افغانها عقب نیفت،تظاهر به مسلمانی جای دیگری دارد ،که البته تظاهر مردود است.
    • محمد IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      فعلا بچسبید به همون فوتبال در پیتی که از افغانستان جمهوری کنگو هم عقب افتاده تره
  • رضا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    فردوسی پور اصلا میدونه معنی همبستگی یعنی چه ؟
  • تقی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    شیعه بودن و محب اهل بیت بودن افتخار است.هرکس لیاقت ندارد.به فردوسی پور و امثال چه ربطی به این مسائل دارد.
  • مرتضی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    یه حرف بزن باعث وحدت بشه ما بگیم درسته همش دنبال تسویه حسابه شخصی هستی عادل خان
  • هموطن IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    این آقای استاد فلسفه تا حالا کجا بوده؟ به اون چه ربطی داره که نظر میده؟
    • جواب به هموطن IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
      عجیبه ولی دقیقا مغالطه حمله به موقعیت رو همین الان باز شما تکرار کردید این میزان از خود حق پنداری واقعا عجیبه
  • فروهر IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    مثلاً شما رو دعوت کنند جشن قهرمانی استقلال بعد شما با انگشت عدد ۶ رو نشون بدی بعد هم بگی من فقط خواستم یادآوری کنم که این تیم یه زمانی ۶ تا گل خورده
  • اریک IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    عادل خان کارش درسته نیاز به دیده شدن نداره آقا وحید بنظرم ریا کاری تا ی جایی جواب میده👎👎👎👎
  • عبداله خاکی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    به اول صحبت آقای اقاوحید شمسایی هم دقت شود.نه این که یک تکه صحبت رابگیری بگویی مغالطه
  • امیر IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    آقای شمسایی، میخوای ارتقا بگیری، مهم نیست. تلاش کن. ولی لامصب، جا قحطی بود. آنهم در عربستان سعودی که داعیه ی رهبری جهان پریشان اسلام را دارد، اینجور ادا در بیاری!؟
  • مهر IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    این کاری که اقای شمسایی کرد کی بزرگش کرد فردوسی پور بله شاید اشتباه بوده ولی فردوسی پور ازجای دیگه میسوزه
  • فاطمه IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    آقای فردوسی پور تو خودت دنبال تفرقه ای آنوقت چون اعتقادات آقای شمسایی و قبول نداری دنبال زیر بغل مار می‌گردی و تهمت شو و ریا میزنی تو کی باشی ،آقای شمسایی برای ما خیلی عزیز هست
    • حمیدزبیدی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
      مشخص کاری که شمسایی کردوحدت خراب میشه و تفرقه ایجاد میشه وجدانم مکان مناسبی نبود حق با عادل بود
  • داش رضا IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    من یک چیز میگم اگه عادل داری نقد می‌کنی اول میگی تفرقه دار میندازه کارش بعد میگه داره طرف ریا می‌کنه بعد باز یه چیز دیگه دین ایمان فقط برای شما نیست باز میگه برنج نمی‌خوری اینجوری حرف زدن عادل اینو تداعی می‌کنه برای وایرال شدنه این حرفا چون شاخه به شاخه میپره بعدم چه تفرقه ای حضرت علی برای سنت خلیفه چهارمه یک دو خود اهل سنت غدیر رو قبول دارند کتاب دارند بابتش که غدیر هست اتفاق افتاده سوم اینکه طرف حرف از عقایدش زده سنی هم حرف از عقایدشون میزنند تا زمانی که توهین نباشه که تفرقه نمیشه عادل جان تفرقه زمانی هست که سنی ها غدیر قبول نداشته باشند حضرت علی خلیفه چهارمشون نباشه
  • مهرداد IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    استاد صحبت شما کاملا متینه، اما از وحید شمسایی و کسانی مثل اون انتظار این حد از فهم زیاده. کسی که در مسابقاتی با عنوان وحدت کشورهای اسلامی چنین حرکتی میکنه کلا تکلیفش مشخصه
  • ایران IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    به نظر من دین ی چیز شخصیه.نمیتونی اعتقادت را به کسی دیکته کنی.در صورتی من برای خودم حضرت علی از همه چیز حتی جونم هرچی که فکر میکنی بالاتره.جار زدن در شان این بزرگوار نیست.با این کارا داری منزلت حضرت علی رو پایین میاری.به نظر من تو دوستدار خاندان علی نیستی.بلکه دوست نادان هستی که از هزار دشمن دانا بیشتر ضربه میزنی.برزیلم قهرمان جهان بشه مربیش بیاد اعتقاداتش رو به روی همه بکشه کارت نادانی عزیز.
    • امیر IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      خیلی هم عالی از این بهتر نمیشد حرف زد حرف حساب جواب نداره
  • هاشم IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    شما به ابتدایی ترین چیزها اعتقاد نداری روز تولد ائمه لباس مشکی میپوشی عمدا بعد نگران تفرقه افکنی هستی؟ اینم استدلال بدون مغالطه آقای مثلا دکتر فردوسی پور سوزشش از جای دیگه است اگر نمیدانی بدان
  • من IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    آقای شمسایی تو بزرگ مردی چون از بزرگ مردی حمایت کردی. خدا نگهدارت باشه. چشم دشمنانت کور
    • کمال IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
      چه جالب وحید از علی حمایت کرد،, وای به حال علی
  • بانو IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    شمسایی واقعا همبستگی ایجاد کردی تو که مخالف بودی اصلا نمی رفتی در این مسابقات. می موندی ایران و بازی ها را تحریم می کردی.
  • حیدر IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    طرف کارشناس فوتباله(فردوسی پور)بعد در مورد همه چیز نظر میده نقد میکنه بابا سفرتون به کار خودتون بده
  • ناشناس IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    شمسایی مغالطه کرد تا خودش رو مطرح کنه،وگرنه دعوت به وحدت که چیز بدی نیست
  • وشدل خان IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    آقای شمسای توکوچکتر از آنی که فکر می کنی تو کجا وعادل فردوسی پور کجا آقای شمسای صحنه جهانی جای عقاید نیست بلکه جای رقابت و نمایش فرهنگ و شعور هست چقدر بگیم واقعا کسی که خودش را به نفهمی زیاد آگاه کردن او سخت است از وقتی که آفرادی مانند تو در دستشویی عقایدشان را بیان می کنند مملکت به این حال ووضع در آمده برای بیان عقاید جاه زیاد بود لازم نبود که در دستشویی عقایدت را بیان کنید
  • ربه کا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    به نظرمن ، حرف آقای فردوسی پور و ایرادی که ایشان از آقای شمسایی گرفتند ، کاملا درست بود . دولت همیشه شعار وحدت بین شیعه و سنی را می دهد ولی این فقط در حد حرف است .
  • عادل IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    مردم از ریاکاری و جهل و داعش مسلکی خسته شدن. به فکر جمع کردن فساد و رانت و اختلاس و ظلم و ستم یک درصد چسبیده به بالا باشید که آقای شمسایی رو هم وسوسه کرده.
  • یه عمره استقلالیم IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    از تعداد کامنتهای مثبت و منفی معلومه حق باکیه . پس بهتره آقای شمسایی که اخلاق افتضاحش را در برنامه عمارت دیدیم به جای اینکه بره تو روضه خوانی واسه خودش مداحی را که اینقدر سواد و درک نداشت منظور عادل را بفهمه ، اجیر کنه بهتره دهنشو ببنده
  • صبا IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    استاد مغالطه، خود فردوسی پور هستش که هر چیزی رو دستاویز مخالفت می کنه تا بگه تو صحنه ست.
  • محمود دشتی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    کی به دین وحید حمله کرده تا شکمش را پاره کنیم وحید خان اینقدر قهرمانی آوردی کی از این کارا کردی یک سر بند یا علی هم نبستی الان هم تریبون مال شما ۲۰ سال او بود حالا شما لطفا بسه
  • احمد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    شمسایی شانس آورد عربستانی ها متوجه حرکت او نشدند و الی،،،،،،
  • غلام علاسوند IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    آقای فردوسی پور نیازی ب دیده شدن نداره...آقای شمسایی کارش درست نبود، مگر جنگ شیعه و سنیه، بازیهای همبستگیه، این چ ‌کاریه، مگر مملکت کم ضربه خورده، آقا وحید عزیز قربونت بشم همه دینداریم و قابل ارزش، لطفا تکرار نکنید
  • ملت ایران IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    خیلی زیبا و علمی جواب این مربی را دادی ای کاش از نیروهای باسواد و با دانش در ارکان مملکت استفاده میشد که به چنین روز سیاهی نبفتیم
  • تنهایی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    از کامنت ها و لایک و دیس لایکهای مردم کاملا مشخصه 90درصد حق رو به عادل میدن
    • حسینی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
      آخه طرفدار های شمسایی مثل طرفدارهای عادل بیکار نیستن بیان توی مجازی نظرشونو جار بزنن و به طرف مقابل توهین کنن،واسه همین به ظاهر تعدادشون کم دیده میشه، شمسایی، شیر مادر حلالت
  • فرشاد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۵
    توبه یه جاهایی آدم رو نجات میده با ولایت علی علیه السلام در افتاد تاوان سنگین داره ،عادل حرفش کاملا غلط بود چون این موضوع بهش ربطی نداره چون فهمی از دین نداره
  • فضول سنج IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
    شمسایی جایی‌ست کجاست عزیزم جای دشمن کجست عزیزم
  • حسین اسلامی NL ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
    سلام . آقایان شمسایی و فردوسی پور ! هر دو شما برای مردم ایران و هر کس ایران را دوست دارد عزیز هستید ! من که هر دو شما را دوست دارم ، در دو راهی قرارم ندهید ! گذشت ، خصلت مردان است ! هر دو شما برای من هموطن اثر گذار و عزیز هستید ! با بر داشت های اشتباه ، اردوگاه اسرا موصل یک قدیم دو دسته شد ! حجت‌الاسلام والمسلمین (فقید) حاج آقا ابوترابی که به موصل منتقل شد ، مجدد بین همه دوستی و مروت را زنده کرد ! چون اسرای این اردوگاه متفرق و دو دسته شده بودند ، دشمن بعثی سوء استفاده کرده و به هر دو گروه آسیب می رساند ! به عنوان هموطن تقاضا دارم با صلواتی موضوع تمام شود. حسین عبدالستار اسلامی
  • عزیزایرانی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
    فردوسی پور خیال می کند باتوهین وا هانت به دیگران جایگاهی بین مردم ایران پیدامیکنه ولی نمی دونه ملت مسلمان ایران امثال ایشون را خیلی وقته طردکرده اند وهرچه تلاش بکنه بدترمیشه. شمسایی عزیزعلی(ع) نگهدارت 🌺🌺
    • تیرتپرتر IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
      از جانب خودت بحرف
  • مهدی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
    فردوسی پور نه چندان عادل. چرا اون سال هایی که برای تیم ملی فوتبال کشورمان شعارهای کذایی چون شاهزادگان پارسی، شيران پارسی، ستارگان پارسی، انتخاب می شد و روانه مسابقات آسیایی وجهانی می کردند، اعتراض نمی کردند؟! آیا همه ایران پارس هستند؟! اون سال به فکر وحدت نبودند
  • منتظر IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
    خوب پس وحید شمسایی هم انتقاد کرد؛ الان شما ناراحت چی هستی؟؟!!! .... نقد برای عادل آزادِ،اما برای شمسایی نه؟؟؟!!!!
  • هموطن IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
    آقای شمسایی دیر اومدی قبل از شما دبیر خورده
    • ایرانی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
      واقعا درست گفتی . جدیدا هرکی میخواد خودشو ببنده ازاین حرکت‌ها میکنه
    • ایران IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
      جناب شمسایی سودای سمت بالاتر از سرمربی تیم ملی در سردارند بااین حرکات ادامه دار درآینده.
  • ایرانی وشیعه دوازده امامی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
    باسلام لابد همگی آگاهی دارید که یکی از معانی مولا سرپرست وصاحب اختیار هم می باشد آقای شمسایی می خواستند نظر همه مسلمانان‌ رو به این واقعه تاریخی جلب کنند ویاد آوری کنند پیامبرگرامی اسلام درحجه الوداع نیز حضرت علی سلام الله علیه را از جانب خداوند به منصب الهی امامت معرفی فرمودند. تا کور شود هر آنکه نتواند دید.
    • Amoo IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
      و همه سنی های عربستان سعودی بخاطر حرکت وحید شمسایی شیعه ۱۲ امامی شدند چون تابحال هیچ کس بهشون نگفته بود در حجه الوداع چه خبر بوده
  • هدیه IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
    بد ذاتی و کینه توزی حسادت چیز دیگه ای نیست
  • میم IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
    درود بر عادل اقای شمسایی شما خاک پای علی دایی هم نیستی از دایی یاد بگیر مردمی بودن رو شما به خاطر پست و مقام دارین همه چی رو میزارین زیر پا درود بر دایی درود بر عادل
  • قاسم IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
    هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد ، بله ! اگر میخواهید قوز بالا قوز نشود ، سخنان و پندهای دکتر عادل فردوسی پور را به دیده بگیرید
  • حبیب IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
    این بحث ها جز خودنمائی و اظهار وجود آقایان هیچ چیز:دیگر نیست چه مشکلی از ملت حل میشه هیچی ...!
  • حمید IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
    این کسی که خودش رو استاد دانشگاه فرض کرده هنوز نفهمیده که جواب شمسایی چقدر عالی بود. عادل میگه این حرکت همبستگی بود؟ شمسایی هم داره غیر مستقیم میگه کار شما یعنی عادل، تفرقه انداختنه، شما رو چه به همبستگی؟
  • چچچچ IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۷
    دم وحید شمسایی گرم خوب با جوابش این بیشرف سرجاش نشوند
  • ناشناس IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    سلام برمولای متقیان درووووودبرعادل بااصالت
  • علیرضا IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    حرف عادل فردوسی پور از روی خیر خواهی (امر به معروف و نهی از منکر ) و در جهت وحدت جامعه می باشد . حال سر مربی محترم دوست دارد پند گیرد یا ملال ، از سوی دیگر برخی از افراد افراطی با دیدگاههای ماکیاولی ، دین را وسیله ای برای تسویه حساب‌های شخصی در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اداری از جمله ورزش مستمسک قرار داده اند، و به نظر می رسد برخی از افراد از قبل اماده برای کوبیدن شخصیتهای محبوب همچون عادل فردوسی پور و... به بهانه های مختلف هستند. چندین سال است که شخصیت های کاریزما اجتماعی در ایران از سوی برخی از افراد با دیدگاه ماکیاولی کوبیده می شود تا کاریزمایی در انحصار باشد .
  • حمید رضا DE ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    وحید شمسایی جا پای علیرضا دبیر گذاشت برا دو روز بیشتر موندن
  • اسی IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    دبیر کم بود.تورو مردم کجای دلشون جا بدن.ایگاش مردم چشم برزخی داشتند.تا چهره واقعی امسال تو را ببینند.
  • احمد CH ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    این آقا عادل ما به چه چیز اعتراض کرد؟ اگر به علامت دست و پنج انگشت بود که تمام مسلمانان حتی مسیحیان جنوب اروپا آنرا به نام دست فاطیما می شناسند و محترم است( مسلمانان بنام محمد، علی فاطمه ،حسن، حسین و مسیحیان بنام فاطیما صاحب تسبیح) اگر به جمله مولا علی، که بر دوبنده تمام کشتی گیران ایران جمله یا علی، یا امام رضا ... نوشته شده بود. پس واقعا اعتراض فردوسی پور به چه بود؟
  • آذربایجانی ایرانجانی IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    انتقاد جای خودش خوبه بلکه واجبه ولی روند کلی مواردی که فردوسی‌پور ورود می کنه در نهایت به یک جنجال بزرگ منجر میشه ، و هزینه بیجا به جامعه و ارکان فوتبال ایجاد می کنه. دور از تعصب کلا مشکوکه الله اعلم
  • مرجان IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۸
    آدم های بیسوادی مثل شمسایی خیلی تلاش کردن عادل خان فردوسی پور و حذف کنن به هر دری زدن ولی خوشبختانه این کارهاشون باعث شد عادل خان بیشتر و بیشتر محبوب بشه. از برنامه های خودش انداختنش بیرون برنامه هاشو تصاحب کردن ولی عادل خان باز محبوب فوتبال ایران هست و خواهد بود.
  • سعید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    خداوکیلی وحید شمسایی رو میبینم کیف میکنم فردوسی پور در حد وحیدشمسایی نیست بخواد نقدش کنه عادل خان سرش میخاره یه چند سالی دیگه محرومش کنن
  • علی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    آقای شمسایی بقدری کوچک هستی که با کل کل با فردوسی پور محبوب ملت می خواهی خود را مطرح کنی، خیلی آدم بد بختی هستی
  • محمود IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    فردوسی پور بعداز اخراج از تلویزون مدت ها بود که کسی به او اعتنایی تداشت حلا برای دیده شدن در کاری اصلن نه سوادش داره ونه صلاحیت اظهار نطر از روی حسادت ودیده شدن این حرف ها را زده والا او کجا وشمسایی
  • سردار IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۹
    اتفاقا حرفای استادفردوسی پورکاملادرست بود، آقاي شمسای دین وایمان فقط واسه تو نیست که دربازیهای وحدت کشورهای اسلامی ادا دربیاری،این کارتفرقه افکنانه و بی احترامی به مسلمانان است،
  • مظاهری IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۱۱
    درودبشرف وغیرت حیدری ات جناب آقای وحیدشمسایی توهم درنقش بازیکن قهرمان بوده ای وهم درنقش سرمربی تیم ملی فوتسال وهم درارادت خالصانه ات به اهل بیت وامام علی. ماشیعه ایم وشترسواری دولا دولا نداره حرف ایشان حرف 1400 ساله مردم ایران وشیعیان جهانه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره قرعه ایران در جام جهانی؟

پربازدیدها

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی